page-slider

Sharon Schilder

Sharon
Manuele therapie

In 2011 afgestuurd als fysiotherapeute bij Thim van der Laan in Nieuwegein. Fascinatie voor het menselijk lichaam ontstaan op jonge leeftijd doordat ik zelf al jong vaak lichamelijke klachten had en daardoor veel in aanraking kwam met fysiotherapie. Destijds onder behandeling bij mijn huidige collega’s en zij hebben mij laten inzien hoe mooi het vak fysiotherapie kan zijn. Na het behalen van mijn VWO diploma dus zonder aarzelen gekozen voor de studie fysiotherapie. Na het behalen van mijn diploma direct gaan werken bij andere praktijk in Volendam. Na diverse cursussen te hebben gevolgd ben ik in 2015 samen met mijn collega Richard begonnen aan de opleiding voor manueel therapeut aan de SOMT University te Amersfoort. In 2018 zijn we samen afgestuurd als Master of Science in de Manuele therapie.

Wat deze opleiding me vooral heeft laten inzien is dat mensen zelf veel meer aan hun eigen klachten kunnen doen dan ze zelf denken, maar ook dat er heel veel onduidelijkheid bestaat over wat er vaak precies aan de hand is. Met de opgedane kennis van de afgelopen jaren kunnen wij mensen hier veel duidelijkheid over geven en daarnaast natuurlijk de juiste behandeltechnieken gebruiken om mensen zo snel mogelijk te laten herstellen. Juist die samenwerking tussen ons handelen en de patiënt zijn eigen vermogen is hetgeen dat mij zo fascineert.

Tevens ben ik me in de afgelopen jaren gaan verdiepen in de zorgverzekeringen en declaraties betreffende de fysiotherapie. Voor vragen omtrent vergoedingen, rekeningen of contracten kunt u dan ook bij mij terecht.

Opleiding:

  • Fysiotherapeut sinds 2011
  • Master of science in de Manuele therapie sinds 2018
  • Medical taping 2012
  • Dry needling wervelkolom en ledematen sinds 2013
  • Sportrevalidatie 2015

Doel binnen het team:
Mensen duidelijkheid inzicht geven in hun klachten, wat wij voor ze kunnen betekenen maar vooral ook wat ze voor zichzelf kunnen betekenen. En dit alles volgens de meest recente wetenschappelijke evidentie.